NWB Finland – Juoma- ja nestepakkausten ekologinen tulevaisuus
Portfolioyrityksemme NWB Finland Oy pyrkii ratkaisemaan juoma- ja nestepakkauksia koskevia ekologisuuden ongelmia. Yritys myy suomalaista maailman parasta lähdevettä, itse kehittämiään patentoituja pakkausratkaisuja sekä tuotantolinjastoja.
NWB Finland Oy:n pakkausratkaisujen missiona on luoda ensiluokkaisia ja käytännöllisiä pakkauksia, sekä minimoida muovin käyttö ja päästöt koko tuotteen elinkaaren ajalta.
”Uskomme vahvasti, että maailman paras suomalainen lähdevesi yhdessä innovatiivisen ja ekologisen pakkauksen kanssa tulee menestymään kansainvälisesti. On ennustettu, että pakatun veden myynti tuplaantuu maailmassa vuoteen 2030 mennessä. BIB-pakattujen tuotteiden markkina kasvaa nopeammin kuin pullotettujen vastaavien,johtuen kuluttajien halusta ostaa ekologisempia tuotteita”, NWB Finland Oy:n toimitusjohtajana tammi-helmikuun vaihteessa aloittanut Kim Autero sanoo.
Yrityksen kehittämä ja patentoima NWB Bevel BIB-juoma- ja nestepakkaus sisältää jopa 72 % vähemmän muovia ja vie jopa 35 % vähemmän tilaa kuljetuksessa kuin muut yleisesti käytössä olevat pakkaukset.
Tulevaisuus kansainvälisillä markkinoilla
”Uskon vahvasti NWB:n liikeideaan ja siihen, että minulla on paljon annettavaa liikeidean viennissä käytäntöön niin, että yritys lähtee vahvasti kasvamaan kansainvälisesti”, Autero kuvaa. Auterolla on pitkä, yli 25 vuoden, kokemus johtotehtävistä elintarvike- ja kemiateollisuuden, mm. maailman suurimmassa elintarvikeyrityksessä Nestléssä.
NWB Bevel -pakkauksen ja sen täyttöön tarvittavan laitteiston markkinointi on suunnitelmissa aloittaa mehualan toimijoille Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa toukokuun aikana.
Koneikon tuotantolinjastot ja -laitteet asiakkaan tarpeisiin
NWB omistaa lisäksi 40 % teollisuuden automatisoituja tuotantolaitteita ja –linjastoja valmistavasta Koneikko Oy: stä, jolla on vahva jalansija niin Suomessa kuin kansainvälisesti.
”Olemme yhdessä Koneikon kanssa kehittäneet nyt ensimmäisen valmistuslaitteiston, jolla pystytään kohtuullisen tehokkaasti pakkaamaan lähdevettä BIB-pakkauksiimme. Valmistus ollaan aloittamassa kesäkuun alussa yhteistyökumppanin tehtaalla, jonka jälkeen alkavat toimitukset ensimmäiselle asiakkaallemme kesäkuun aikana.”
Laitteistojen kehitys jatkuu. "Koneikko kehittää seuraavaksi pitkälle automatisoidun laitteiston BIB-pakkaamiseen, jonka on määrä tulla käyttöön kuluvan vuoden marraskuussa. Tämän ansiosta NWB:n valmistuskapasiteetti ja myynti kasvavat merkittävästi loppuvuodesta. Koneikko tulee ensi vuonna myymään näitä laitteistoja asiakasyrityksilleen, jotka ottavat käyttöönsä NWB:n BIB-pakkauksen. Laitteiden kasvava myynti tulee nostamaan tulevina vuosina merkittävästi Koneikon liikevaihtoa ja kannattavuutta", Autero toteaa.
Missä piilee onnen salaisuus?
NWB Bevel -pakkauksen uniikin muotoilun ansiosta pakkauksen edessä, takana ja sivuilla on paljon tilaa yritysilmeen mukaiselle ulkoasulle.
Suomalaista lähdevettä myydään tulevaisuudessa kuitenkin myös yrityksen oman Ä-tuotemerkin alla.
”Suomessa on maailman parhaimman laatuinen vesi ja myös monta vuotta todettu suomalaisten olevan maailman onnellisin kansa. Tästä olemme tehneet johtopäätöksen, että huippulaatuisella vedellä on positiivinen vaikutus terveyteemme ja sitä kautta myös siihen, että olemme niin onnellinen kansa. Englannin kielen sanassa HAPPY (onnellinen) A-kirjain lausutaan Ä:nä. Tähän uniikkiin kirjaimeen kiteytyy Ä-brändimme tarina.”
Ä:n tarinasta voit lukea lisää: https://nwb.fi/en/finnish-spring-water/
Patentoitavien tuotteiden kehitys jatkuu
Tällä hetkellä myytävän 3 litran patentoidun BIB-pakkauksen lisäksi NWB kehittää parhaillaan tästä muunneltua 5 litran pakkausta.
NWB on myös pian lanseeraamassa uudelleen käytettävän puisen pakkausratkaisun, joka on ulkonäöltään ja mitoiltaan hyvin yhtenevä suhteessa pahviseen BIB-pakkaukseen. Asiakas ostaa pelkän täyttöpussin, joka on helppo asettaa uudelleen käytettävään pakkaukseen. Tämän ansiosta pakkauksista saada entistäkin ekologisempia.
Startup Lions mukana kasvuyritysten menestyksessä
”Suurin liikearvon kasvu NWB:llä tulee sitä kautta, että tulemme saamaan suuria komissiomaksuja, kun muut juoma-alan yritykset alkavat käyttää patentoitua pakkaustamme”, Autero kertoo. Lisäksi Koneikon liikevaihto ja tulos kasvavat merkittävästi laitteistojen myynnin ja kehityksen ansiosta.
Kuten moneen muuhun Startup Lionsin sijoituskohdeyritykseen, myös NWB:hen tehdyn sijoituksen arvo on moninkertaistunut. Olemme olleet mukana jo NWB:n perustamisvaiheessa, ja sijoituksemme arvo on kasvanut jopa 1685 %, perustuen yhtiön viimeisimmässä osakeannissa käytettyyn arvoon.
Olemme ainoa sijoitusyhteisö ja yritys Suomessa, joka sijoittaa hyvin alkuvaiheessa oleviin yrityksiin ja ideoihin. Rahoituksen lisäksi tarjoamme osaamista ja apua liiketoiminnan kehittämiseen.
Lisätietoja (NWB Finland)
Kim Autero | Toimitusjohtaja
Startup Lionsin käynnissä olevaan osakeantiin voit tutustua täältä
Tervetuloa mukaan sijoitusyhteisöömme, ota yhteyttä: sijoittaja@startuplions.fi