Innovation for a sustainable future
NWB Finland Oy har utvecklat en patenterad förpackningslösning baserad på ett miljövänligt koncept, där finskt källvatten kommer att säljas i en Bag-in-Box-liknande förpackning. Det revolutionerande är att man introducerar en återanvändbar kartongförpackning samt ett ekologiskt träfodral, i vilket påfyllnadspåsar kommer att säljas separat. Detta koncept minskar plastanvändningen med cirka 62 % jämfört med vanliga plastflaskor, som för närvarande är det vanligaste sättet att sälja vatten på. De tomma påsarna minskar avfallskostnaderna avsevärt och är tillverkade av så miljövänlig återvunnen plast som möjligt.
NWB Finlands huvudmarknader kommer att vara i Sydeuropa, Asien och Mellanöstern, där behovet av rent vatten förväntas öka med i genomsnitt 4,43 % CAGR, upp till 1 142 miljarder euro fram till 2030. Företaget siktar på att identifiera en potentiell nisch inom denna marknad, där det nya produktkonceptet i kombination med världens renaste vatten erbjuder en utmärkt möjlighet till lönsam affärsverksamhet.
Sedan hösten 2024 har NWB Finland förnyat sitt affärskoncept och kommer att fokusera på att kombinera ekologiska och innovativa förpackningar med försäljning av rent vatten. Målet är att starta egen produktion så snabbt som möjligt och samtidigt kartlägga de marknader där företaget kan börja exportera. Med det nya konceptet tror företaget att det kan hitta en marknadsnisch som möjliggör lönsam tillväxt och vinst från och med år 2026.
NWB Finlands huvudmarknader kommer att vara i Sydeuropa, Asien och Mellanöstern, där behovet av rent vatten förväntas öka med i genomsnitt 4,43 % CAGR, upp till 1 142 miljarder euro fram till 2030. Företaget siktar på att identifiera en potentiell nisch inom denna marknad, där det nya produktkonceptet i kombination med världens renaste vatten erbjuder en utmärkt möjlighet till lönsam affärsverksamhet.
Sedan hösten 2024 har NWB Finland förnyat sitt affärskoncept och kommer att fokusera på att kombinera ekologiska och innovativa förpackningar med försäljning av rent vatten. Målet är att starta egen produktion så snabbt som möjligt och samtidigt kartlägga de marknader där företaget kan börja exportera. Med det nya konceptet tror företaget att det kan hitta en marknadsnisch som möjliggör lönsam tillväxt och vinst från och med år 2026.
Grundläggande
- Bransch/verksamhetsområde: Dryckes- och förpackningsindustrin
Läs mer:
www.nwb.fi